Semnele de începător


Semn începătorMi-am luat permisul la începutul lui noiembrie, iar de atunci am mers mai puțin de 1000 de kilometri, adică foarte puțin. Dar i-am făcut aproape pe toți în oraș. Adică am început să învăț cam cum e cu încadrarea corectă pe benzi ca să nu ai probleme și să nu te înjure nimeni, iar de altceva nu îmi e frică în trafic. Mă rog, în afară de pietonii bezmetici care țâșnesc dintre mașini, dar cărora nu prea ai ce să le faci, pentru că e imposibil să convingi un milion și ceva de bucureșteni că viața lor e mai valoroasă decât cele câteva secunde până la trecerea de pietoni pe care le economisesc.

Spun cu voce tare și hotărât (mai hotărât după fiecare ieșire cu mașina) că cel care a hotărât ca cei care au mai puțin de un an de când au obținut permisul de conducere să poarte un semn distinctiv e cel mai cretin om de pe suprafața carosabilă a țării ăsteia. Și nu știu de ce am senzația că e milițian omul ăla. Deci, simplu: Milițianule, ești un cretin! Cretinule!

În esență, ideea semnelor e bună. Te mai feresc șoferii în trafic, știu la ce să se aștepte și per ansamblu ceilalți participanți la trafic sunt mai precauți atunci când te întâlnesc pe șosea. Dar:

  • Când ai mămăligile în geam toată lumea simte nevoia să-ți spună ce să faci. Zilele trecute, un băiețaș cu un Logan de marfă îmi explica mie că trebuia să o iau prin stânga centrului imaginar al intersecției de la Dristor. Azi o tanti, la Obor, în condițiile în care trebuia să las liberă calea tramvaiului care venea, mă claxona să mă duc mai în față, că pe ea o deranja dacă stă așa departe de semafor.
  • Toată lumea te claxonează. Indiferent de motiv. Pe principiul lupului moralist. Ia să ii arăt eu lui că nu face bine ce face. Că doar e începător și trebuie educat.
  • Toți idioții se așteaptă ca tu să-i lași să treacă sau să intre, că doar ești începător și ți-e frică. De exemplu, azi, pe la Lujerului, un cretin s-a dat jos să mă bată (RCVT*) pentru că, în timp ce făceam stânga și mă încadrasem pe prima bandă liberă, așa cum zice poliția, nu l-am lăsat pe el să mă depășească pe partea dreaptă și să treacă în fața mea. El avea senzația că dacă s-a dus cel mai în dreapta în timp ce aștepta să facă stânga, prima bandă e automat a lui.
  • Toată lumea îți taie calea, iese de pe străduțe în fața ta sau nu îți acordă prioritate pentru că atunci când ai mămăligile în geam, automat mergi încet și nu are ce să se întâmple.
  • Punctul de mai sus se aplică și la pietoni. Indiferent dacă sunt pe trecere sau nu, când văd semnul ăla galben din colțul parbrizului ei se aruncă. De parcă mașina nu mai e din tablă, ci e dintr-un cauciuc foarte moale. Hai să trecem că e începător și îi e frică. 
  • La virajul dreapta, dacă trebuie să acorzi prioritate pietonilor, automat te claxonează un bou care vrea să meargă înainte și n-are loc de fundul mașinii tale. Se aplică și în cazul virajului la stânga, în cazul în care oprești pe banda de lângă axul drumului. Că doar el s-a băgat acolo ca să fie primul, de ce să stea după un începător.
Am mers aproape două săptămâni fără semne și nu m-a înjurat nimeni. În ultimele trei săptămâni, de când am pus semnul distinctiv mi s-a umplut frigiderul cel puțin o dată de fiecare dată când am ieșit cu mașina. Așa, ca de la profesioniști la începători.
Încă o dată, milițianul care s-a gândit la semnul ăla galben care trebuie purtat un an pe parbriz e cel mai mare CRETIN.  Cretinule! E în regulă să le porți în afara localității, dar în București…

*râd cu voce tare

Poza pentru articol e furată de aici

2 gânduri despre „Semnele de începător

  1. Pingback: Semnele de începător | Șmen.ro

Postează un comentariu!

