Cum funcționează trenurile în România


CFR Business class wagon

Image via Wikipedia

Un controlor al CFR îmi povestea zilele trecute despre cum funcționează sistemul feroviar în România pentru că n-am avut nimic mai bun de făcut decât să-l întreb de ce un tren Intercity face 10 ore și ceva de la Deva la București. Adică vreo 450 de kilometri, în condițiile în care oprește doar în 12 stații importante (gen Vințul de Jos sau Blaj).

Duda merge cam așa: Cică CFR ar fi avut ceva probleme de ordin juridic cu niște călători cu sânge în coaie care i-au dat în judecată din cauza întârzierilor. Soluția a fost simplă și românească. Ca să nu mai întârzie trenurile, creștem timpii dintre stații. Cu alte cuvinte, lungim timpul pe aceeași distanță, ca să fim siguri.

Bineînțeles că într-o zi obișnuită mecanicul scoate timpii fără probleme și ajunge mai devreme decât trebuie cu cel puțin 5 minute. Însă conform graficului, trenul nu pleacă din stația în care a oprit decât la ora stabilită. Așa ajungi să stai 18 minute în Ploiești, după 9 ore și ceva de stat în tren, înjurând fiecare osie a trenului cu care cel care a conceput graficul CFR se duce în concediu.

Muie lor!

6 gânduri despre „Cum funcționează trenurile în România

  1. piticu

    hmm..care mare prostie aici , nu mai vreau sa merg cu trenu in viata mea , am stat odata iarna la ora 10 sa astept trenu sa vin acasa , si am stat pana la 12 ca a intarziat nu stiu de ce.

    Răspunde
    1. Andrei Autor post

      Ești bine. Când m-am dus, am luat un Accelerat. La Simeria avea 45 de minute întârziere. 10 km mai încolo, la Deva, avea o oră întârziere :))

    1. Andrei Autor post

      Mi-am adus aminte de chestia asta pentru că lângă mine a stat un moldovean care a înjurat 10 ore fără întrerupere fiecare impiegat, controlor, muncitor la terasament, mecanic de locomotivă și semnal al CFR-ului pentru că s-a urcat în tren fără să întrebe înainte la ce oră ajunge :))

  2. seldon

    Mda, iar acum au majorat preturile cu 18%.Mereu cand merg cu trenul zic ca nu mai dau bani pe bilet, dar mereu ma gandesc ca poate nu pune botu la bani nasul si o mierlesc pe undeva prin SImleul Silvaniei :-s
    Si asa a ajuns sa-mi displaca echipa CFR Cluj doar din cauza numelui :))

    Răspunde
    1. Andrei Autor post

      Apropos de chestia asta, nașul i-a dat jos din tren pe doi cetățeni respectabili în Teiuș (oraș în care e esențial să oprească un tren care se numește „Intercity” :)) pentru că tipa de la casa de bilete le-a dat bilet a doua zi, iar ei n-au avut bani lichizi să-i plătească nașului diferența.

Postează un comentariu!

