O însemnare în care îmi plâng de milă


Profit de ocazia unei scurte pauze de învățat ca să vă redau câteva fragmente fabuloase dintr-un curs ce depășește puterea mea de înțelegere. Un curs de 372 de pagini care ar fi putut fi structurat lejer în 100 de pagini fără să se piardă nici o informație științifică. Asta, bineînțeles, în cazul în care autorii ar fi înțeles definițiile coerenței, a logicii și a condensării unei idei într-o pagină, nu a fragmentării ei în mii de bucățele dispuse pe mai multe capitole. Dacă vi se pare că eu mă complic în exprimări și fraze lungi, cu multe virgule și topică dubioasă, trebuie să citiți cursul de Istoria Comunicării 😐

Aventura semiotică barthesiană începe propriu-zis cu  Eléments de sémiologie(Elemente de semiologie, 1960). Am menþionat deja cã, în 1950, Barthes îl cunoaște pe Greimas și are primele contacte cu semiotica, în special cu școala de la Paris. Primele scrieri semiotice rămân tributare saussurianismului, fãrã îndoialã, deși existãunele delimitãri de substanțã. De la danezul Hjelmslev împrumutã conceptele de„formã“ și „substanță“ și pe acela de „conotație“.

Și dacă nu ați simțit adrenalina curgând în vene apropo de semiotica barthesiană, vă invit să trecem în revistă câțiva dintre reprezentanții Școlii de la Praga:

Bohuslav Havránek, Bohumil Trnka,  Jan Rypka, Jan Mukařovský, Nikolai Trubetzkoi, Sergej Karcevskij, PetrBogatyrjov, Dmitrij Cyzevskyj

În caz că v-am făcut curioși și vreți să aflați mai multe despre etapele traversate de semiotică în diverse colțuri ale lumii sau în cazul în care aveți insomnii, recomand http://www.scribd.com/doc/7904752/Istoria-Comunicarii

Bonus: Deși mă așteptam să se mute pe micasirenă.ro, Ariel, bloggerul exmatriculat poate fi găsit mai nou pe Arielu.ro

Postează un comentariu!

