Dilemă existenţială


A pus vreodată cineva botul la vrăjeala aia de expresie cu din greşeli se învaţă ?

Eu nu cred că există aşa ceva, cel puţin nu la mine. N-am învăţat niciodată nimic dintr-o greşeală personală, decât pe moment. Adică, vreo două săptămâni susţineam sus şi tare că nu mai fac în viaţa mea aşa ceva după care cu prima ocazie cu care o puteam repeta, o făceam din nou

Nu de alta, dar recent am parte de nişte deja-vu-uri şi îmi imaginez că dacă aş fi fost în stare să învăţ ceva din trecut ar fi fost ceva mai moderate… zic şi eu! Deci? Ţine la cineva figura cu învăţatul din greşeli?

10 gânduri despre „Dilemă existenţială

  1. Exceptiul

    da,ţine, mai mereu chiar.

    Adica daca am patit-o odata.. sansele sunt minime sa repet constient aceeasi greseala.

    Mai cunosc pe cineva ca tine, si e tare miserupist de fel, si presupun ca asa esti si tu de nu inveti din propriile greseli.

    Răspunde
  2. Random person

    „Ţine la cineva figura cu învăţatul din greşeli?”

    Nu consider că întotdeauna ţine. Depinde de situaţie. Sunt situaţiile şcolare când regula asta, în cazul meu, nu ţine niciodată.
    Dar mai sunt şi acelea când „ţi-ai rănit un prieten” prin ceva ce ai făcut/spus şi vezi că s-a supărat. Aşadar încetezi şi nu mai faci niciodată tâmpenia respectivă dacă chiar ţii la respectiva persoană, cel puţin nu conştient. (deci ai învăţat dintr-o greşeală)

    So nope, nu ţine uneori nici măcar 50%.Pentru că 50 sunt şansele când nu vrei să inveţi din boacăna făcută si 20 când re-faci greşeala inconştient. Dar ceva acolo merge. (nu te-am lămurit cu nimic, nu ? :)))

    Răspunde
  3. Anca

    Depinde foarte mult de cât de conştient eşti de propriile acţiuni. Dacă stai să te auto-analizezi de fiecare dată, ajungi să îţi dai seama (nu neapărat şi să recunoşti) ce şi unde ai greşit.
    Mai depinde şi de capacitatea ta (deşi e impropriu spus „capacitate”) de a denatura adevărul, depinde şi de orgoliu, depinde…

    De învăţat din propriile greşeli, (îmi place să cred că) am reuşit să învăţ câte ceva, deşi – vorba ta -, de câte ori prin ocazia să dau cu bâta-n baltă, o fac fără nici cel mai mic regret.
    Până la urmă, înseamnă să înveţi de la tine, înseamnă să recunoşti că nu eşti suficient de bun (cu cei din jurul tău, la asta mă refeream), şi e o bună ocazie să vezi dacă eşti suficient de curajos cu tine.
    Stai liniştit, mai am o grămadă de lucru la capitolul ăsta. Din păcate.

    Răspunde
  4. klausu

    Nu prea tine figura cu invatatul din greseli… incerc sa-mi explic astfel: pana sa-ti dai seama ca ai facut o greseala… ai mai comis-o inca o data! Dezvoltati voi…

    Răspunde
  5. Pingback: DeBlog » Blog Archive » De ce e bine să ţi se rupă

Postează un comentariu!

