De ce sunt bătrânii aşa cum sunt


Personal am ceva cu bătrânii, cu faptul că nu stau niciodată în banca lor, că întotdeauna sunt deranjaţi de ceva şi că au întotdeauna o părere pe care simt nevoia să o afirme. Fie că e vorba de bătrânii care merg la ora 5:30 cu autobuzul la piaţă,  fie că e vorba de cei care te trag de mânecă în staţia de tramvai pentru că fumezi şi o să mori de tânăr, sau despre octogenarii care intervin în discuţia ta, exprimându-şi părerea vis-a-vis de ceea ce afirmi

E trist că se întâmplă asta, e trist că bătrânii nu au bani sau poate n-au fost educaţi să facă şi altceva în afară de muncă după ce ies la pensie, ajungând astfel să fie o categorie socială percepută de mlte ori ca un „ghimpe în coaste” de către clasa muncitoare

Însă după nişte serious thinking cred că mi-am dat seama de două dintre cauzele pentru care pensionarii zilelor noastre sunt aşa cum sunt.

Invidia

Cred că asta e principala cauză pentru care bătrânii se isterizează de fiecare dată când cineva cu vreo 2-3 generaţii mai tânăr decât ei face ceva imoral sau care nu se face. E greu să recunoşti că nu mai eşti tânăr şi că nu se mai uită reprezentanţii sexului opus după tine pe stardă. Nu mai ai prieteni cu care îţi poţi permite orice fel de discuţii, ci eventualele babe din faţa blocului au aere de mari intelectuale care nu se pretează la discuţii superficiale, ci doar la o bârfă ordinară mascată sub titlul de „noutate”

E greu de acceptat şi că oamenii mai tineri decât pensionarii orbiţi de invidie au încă un obiect de activitate. Ei trebuie să meargă la şcoală, la serviciu şi aşa mai departe, pe când ei încearcă să pară ocupaţi aglomerând şi mai mult mijloacele de transport în comun până la cea mai populată piaţă din oraş (indiferent în ce zonă ar locui)

Frustrarea

Un lucru pe care l-am observat la bătrânii zilelor noastre e faptul că pretind respect doar pentru că au reuşit să ajungă până la o anumită vărstă. E greu să ai un singur lucru care să te identifice, şi anume vârsta. Iar când ceilalţi nu dau doi bani pe monologurile tale care încep cu „pe vremea mea”, poate fi destul de descurajator şi de frustrant să incerci sa socializezi. Iar reacţia normală e să se răzbune pe cei care nu le respectă vârsta: tineretul Şi astfel ajungem la clasicele replici cu tineretul din ziua de azi sau tinerii sunt nişte golani, nişte nesimţiţi şi nişte needucaţi şi exemplele pot continua

Lipsa sexului

N-am exemple şi nici argumente pentru motivul ăsta, dar a venit de la o tipă din lista mea de Y!M care arată extraordinar de bine (din ce am văzut la avatar), aşadar cred că ştie ea ceva dacă mi-a dat răspunsul ăsta

Soluţia?

Simplu: Creşterea pensiilor. OK, hai să fim serioşi. Eu nu sunt Tăriceanu, iar alternativa asta e puţin probabilă.

Dar mă întreb de ce la noi nu există cluburi de pensonari cum sunt pe alte meleaguri mult mai dezvoltate. Locuri în care, pentru o sumă modică, pensionarii ar putea să socializeze, să consume câte ceva, să se distreze, să înoate, să se uite împreună la TV şi aşa mai departe. Plus că mi s-ar părea o afacere destul de prosperă (ah, antreprenor de succes mă fac)

8 gânduri despre „De ce sunt bătrânii aşa cum sunt

  1. Elza

    lipsa banilor asta e nenorocirea batranilor…si ‘ce sex maica’ la 60 ani sau peste cand totul e naruit si salbaticit… =))

    Răspunde
  2. Pingback: Fetele simt imediat când eşti disperat. Google nu! | DeBlog

Postează un comentariu!

