De ce e naşpa să fii profesor în România


Plânge lumea pe la televizoare cum că situaţia prin învăţământul românesc e de mare porc, că nu sunt bani, că nu sunt materiale şi că elevii au şi altceva mai bun de făcut decât să îl asculte pe profesorul care vine la serviciu ca să poată să îşi plătească întreţinerea. De acord şi extrem de corect

E drept că majoritatea profesorilor sunt trecuţi bine de prima tinereţe şi că cei mai mulţi dintre ei se ghidează încă după vechile metode de predare care se rezumă la "ţineţi minte ce vă zic eu acum". E drept că au şi altă treabă decât să stea să predea unor elevi dezinteresaţi exact acelaşi lucru pe care îl tot predau de mulţi ani încoace, şi e normal. Şi eu aş face exact acelaşi lucru dacă aş fi profesor, pentru că nu îmi pot imagina vreun motiv pentru care ar trebui să mă obosesc, atâta vreme cât nu sunt răsplătit absolut deloc pentru eforturile mele. Desigur că sunt şi multe excepţii şi că am întâlnit profesori extraordinar de deschişi deşi erau trecuţi de mult de prima tinereţe, însă aceea sunt mai mult decât oameni pentru că nu îmi imaginez cum de au reuşit să nu se lase influenţaţi de sistemul ăsta infect timp de atâţia ani

Dar nu despre asta vreau să vorbesc, ci despre profesorii tineri, dintre care extrem de mulţi sunt motivaţi, puşi pe treabă şi deschişi în gândire. Oameni cu care puteai vorbi şi altceva în afară de respectiva materie. Ei bine, ei au plecat. Cu sau fără voia lor, nu mai sunt acolo, deşi erau profesori de nota 10. Tineri dar ambiţioşi. Erau profii mei preferaţi. Spre exemplu profei de română puteam să îi zic că nevasta lui Ion era cam panaramă sau cu profu de info vorbeam despre femei, după ce îmi citise o însemnare plină de frustrare vis-a-vis de decepţiile pe care le-am avut cu specia respectivă. Cu profa de germana puteam să vorbesc despre ţigări şi nu mi s-a scăzut nota la purtare pentru că m-am trezit să zic un Du-te bă în pula mea!! Era chiar mişto pentru că atunci când era de muncă, era de muncă dar puteai să faci şi caterincă.

Ei bine,sistemul românesc de învăţământ e făcut în aşa fel încât să scape de cei care au ceva de spus sau care chiar fac ceva. Şi imdeiat cum se ridică puţin unul din turmă, pac i se dă în cap. Că aşa e în tenis şi pentru că e nevoie de mase de manevră, chiar şi în domeniul ăsta. E nevoie de oameni care să aibă autoritate şi pe care eflevii să îi ţtie de frică, nu de oameni cu care te poţi înţelege normal…

nu e însemnare de aplicat limbuţe fine în partea dorsală, pentru că oamenii ăia nu îmi mai sunt profesori

11 gânduri despre „De ce e naşpa să fii profesor în România

  1. anatati

    Totuşi, sistemul s-a deteriorat şi pentru că mai simt unii nevoia să spună unui profesor „du-te bă în pula mea” :))))) [nici eu nu am scăzut nota la purtare în cazul ăsta, dar am rămas oarecum perplexă]. Şi datorită mass-mediei, şi a telefoanelor cu cameră foto şi a democraţiei şi a Internetului.

    Răspunde
  2. Krieger

    pff… si stim exact despre ce profesor este vorba. La noi in liceu exista manevra si mafie de cand exista dominatie hitlerista, si nu rezista la putere decat limbozaurii care il lingushesc pe „şof”

    Răspunde
  3. Elza

    din pacate titlul nu bate deloc cu articolul…nu ai expus motivele pentru care e naspa sa fii profesor…parerea mea 😉

    @ Kriger: mi-a placut cuvantul tau „limbozauri”, e superrr :))

    Răspunde
  4. SilviuB

    Degeaba o dai la intors, ca nu e asa. Elevii nu mai au respect pentru profesori. Sa zicem ca tu si clasa ta sunteti ok. Dar sunt altii care nu se multumesc numai cu atat si mai si bat profesorii sau le vorbesc urat. De-aia merge prost. Eu imi fac curce de ce se petrece acum in scoli. Si pe vremea mea era, dar parca nu chiar asa.

    Răspunde
  5. anatati

    @Deblog, mă speriasem. Eu eram la catedră când un elev de-a 12-a a ieşit din clasă trântind uşa şi adresând ceva injurii, printre care şi mult-folositul [organ]. Bănui că-mi erau adresate. N-am zis nici pâs şi tocmai de aia, mult timp nu s-a putut uita în ochii mei 😀

    @SilviuB, elevii nu mai au respect pentru profesori e drept. Dar profesorii au respect pentru elevi????

    Răspunde
  6. Krieger

    @Elza: ms pt apreciere 😀

    Sa stiti ca in invatamant exista totusi o lipsa de coordonare pt k nu stie stanga ce face dreapta, vorba aceea. si nu uitati ca orice peste de la cap se impute 😀

    Răspunde
  7. sabi

    Ai pus problema din primele randuri exact cum isi pune lumea in ziua de azi problema „nu îmi pot imagina vreun motiv pentru care ar trebui să mă obosesc, atâta vreme cât nu sunt răsplătit absolut deloc pentru eforturile mele” Sa faci un lucru numai daca primesti muuulti bani.Daca cineva vine la scoala sa predea doar pt salariu, acela nu e profesor.Sa fii profesor inseamna sa nu fi egoist.Daca pui problema ca te duci la munca doar ca sa primesti, elevii simt dezinteresul de a ii m invata si implicit apare si dezinteresul lor.

    Răspunde
  8. Pingback: Gosh! It’s so POSH | DeBlog

Postează un comentariu!

