Salina Slănic Prahova


Mi se pare fizică atomică să ajungi în Slănic Prahova, pentru că harta era ciudăţică, iar indicatoarele nu prea sar în ochi, în cazul în care există

Odată ajuns în Slănic, e destul de greu să te prinzi că Indicatoarele pe care scrie Mina Unirea se referă la celebra salină.

După ce o găseşti în sfârşit, te urci într-un lift care mi s-a părut una dintre cele mai groaznice experienţe din viaţa mea. Am coborât cu încă o familie în aşa-zisul lift (tradus printr-o cutie legată cu un cablu) şi ne pune dracu’ să-l întrebăm pe ăla dacă ştie cât de jos e salina. La care respectivul, ne zice pe un ton foarte relaxat că e la 208 metri. Eu am o fobie faţă de lifturi, iar partea nasoală e că în momentul în care am aflat cât e de adânc puţul, a început şi liftul să se zdruncine ca toţi draci… oribil!

Jos sunt 13 grade, iar salina e relativ amenajată. Sunt mai multe încăperi de vreo 60 de metri înalţime care arată cam aşa. Există şi două statui sculptate în sare ale lui Decebal (mă rog, intenţia era să fotografiez domnişoara care era chiar bună, comparativ cu restul vizitatorilor) şi Traian. Mai sunt şi nişte sculpturi în sare, un Moş Crăciun şi un brad împodobit. Mai e şi un bufet (de parcă s-ar încumeta cineva să mănânce ceva de acolo) iar ceea ce mi s-a părut interesant a fost un laborator de măsurători, alături de o cruce luminată
La ieşire se stă la coadă pentru a urca în lift. Şi bineînţeles că am dat de nişte moldeivăn pipăl care s-au băgat în faţă, că doar cozile sunt pentru proştii care nu sunt în stare să se bage în faţă. Cu le-a mers doar pe jumatate pentru că m-am pus în faţa moldovenilor-tată şi i-am lăsat pe restul să intre. Aşa că am intrat ultimul, deşi moldovenii-copii, alături de moldovencele-mame au urcat în lift. Apropos de lift, la urcare face de trei ori mai rău decât la coborâre. Recunosc că a îngheţat căcatu’ în mine

De menţionat

Programul salinei durează de la 9:00 la 15:00
Taxa de intrare e de 14 RON
Exista o taxă pentru aparatul foto de vreo 6 lei
(pe care n-am plătit-o şi evident ca nu verifică nimeni dacă ai plătit ca să faci poze)
Totul are un aer comunist în interiorul salinei

Alte poze

8 gânduri despre „Salina Slănic Prahova

  1. Elza

    oooo…bine ca scapasi din lift :))…si mie mi s-a parut ciudat cu liftul ala…

    Bine ai revenit, pe blogul tau! 🙂

    Răspunde
  2. Deblog

    Si mie mi s-a părut interesant dar ideea de a avea vreo 200 de metri de pamant deasupra ta nu prea ma incanta… daca e sa ma mai duc, o sa ma duc cand or amenaja lifturile alea

    @Elza: Merci.. nu pot sa stau prea mult departe

    Răspunde
  3. andreea

    AM FOST DEJA DE DOUA ORO IN EXCURSIE LA SALINA DIN SLANIC PRAHOVA SI MI SA PARUT DISTRACTIV.MAI ALES LIFTUL,TRASNET PUTIN INFRICOSATOR DAR NOSTIM.ANUL ACESTA VOI MERGE A TREIA OARA.

    Răspunde

Postează un comentariu!

