Iar sistemul medical


Pentru că am ceva cu oamenii care primesc bani mulţi şi nu fac nimic, azi vorbesc despre sistemul medical din România. De care am mai dat de câteva ori, iar de fiecare dată am simţit nevoia să refulez

Joi, 08.05.2008 mă trezesc devreme, la 8:00 ies pe uşă, timp suficient să ajung la Doamna Ghica (chiar şi în condiţii de trafic matinal în Bucureşti) la ora 9:00 când începe programul de consultaţii, să iau o trimitere, să mă întorc acasă şi să ajung şi la şcoală

La 9 fără un sfert eram în faţa cabinetului, alături de vreo şase babe mult mai matinale decât mine. Şi se face ora 9… 9 şi un sfert, 9 jumate… la 10 fără un sfert doamna doctor a ajuns. Ceartă între babe, ceartă pe scaune, nesimţiţi care au impresia că o ditamai coada stă în faţa uşii doar ca să îi lase pe ei să intre când şi cum au chef

La 10:45 am intrat şi eu. Am dat bună ziua, i-am spus cum mă cheamă şi pentru ce am venit. În vreo 2 minute (căci scrisul poate avea mari enigme pentru o domnişoară asistentă) mi-a dat hârtiuţa şi am plecat acasă

2 ORE!! Pentru un căcat de fiţuică am stat 2 ore într-o policlinică plină de babe şi de copii ai minorităţii predominante în România, care urlau, săreau pe pereţi şi făceau ca toate visele

Pentru că ne doare în brişcă

Eşti nevoit să te umileşti de fiecare dată când ai nevoie de ajutor medical, pentru că pe doctori îi doare în pulă. Pentru că medicii de familie nu au simţul responsabilităţii sau chestii de genul ăsta şi pentru că vin exact când au ei chef la muncă

Stau şi mă întreb, câţi dintre noi ar putea să întârzie zilnic la muncă trei sferturi de oră, iar amărâţii care de depind de noi să salute politicos şi plin de respect: „Bună ziua, doamna doctor”

Soluţia

Fiindcă oricât de frumos ar fi, nu se poate să plecăm toţi dracului din ţara asta, iar ultimul să stingă lumina, ne văd nevoiţi să găsim alte soluţii.

Şi ar trebui început din timpul educaţiei şcolare. Ciumpalacii care într-o zi vor avea un rost în viaţă în afară de a toca banii părinţilor şi de a se mozoli pe la colţuri, ar trebui învăţaţi prin puterea exemplului ce e aia respect. Ar trebui să li se arate că respectul trebuie acordat indiferent de faptul că celălalt are cu 50 de ani mai puţin decât tine, indiferent de nivelul de pregătire al interlocutorului

După capitolul ăsta, ar trebui învăţaţi că mai e nevoie şi de oameni care ştiu să facă altceva în viaţă decât să meargă la ASE, s-o frece câţiva ani degeaba, iar apoi să devina PR sau Advertiseri. Că modelul ideal în viaţă nu e munca într-un domeniu cu nume ciudat gen SPA sau alte bălarii

Iar apoi ar trebui motivaţie…multă motivaţie. Ca să mai vrea cineva să se facă şi doctor în ţara asta, nu numai manageri

Dar toate astea într-o ediţie viioare…foarte viitoare

Concluzia

Cum nu am bani să mă duc la o clinică din Viena (că nu-s preşedinte sau prim ministru, iar tata face termopane nu asfaltează străzi) va trebui să mai suport o vreme mizeria asta din România, cu medici fără chef, şpagă făra numar şi jeg din gros

P.S. Mă mai aşteaptă o repriză mai pe seară de stat pe la cozi în spitale

2 gânduri despre „Iar sistemul medical

  1. Ghenios

    te contrazic….respectu trebuie castigat…ca respectu se castiga prin bun simt…asta e altceva…dar cred ca incurci termenii . In educatie ar trebui sa intre bunul simt..din greu…si dupa motivele pentru care cineva trebuie respectat.

    in rest…perfect de acord

    Răspunde

Postează un comentariu!

