Romgleză


Mi se pare mie sau puştimea (da, ştiu că am 16 ani) consideră mai nou că e foarte la modă să foloseşti romgleza pentru a te exprima?

Bai fraţilor, în pălaria mea ştiu că e nasol să te fi născut în românia…. ştiu că e nasol să n-ai de multe ori bani nici de-un covrig în buzunar, ştiu că e nasol să trăieşti la bloc, să treacă tot felul de parveniţi reduşi pe lângă tin zi de zi. Mai ştiu că e fruestrant ca nimeni să nu dea doi bani pe tine în ţara ta şi nimănui să nu îi pese de visele şi idealurile tale.

E la fel de nasol şă se uite alţii urât la tine când le spui că eşti român. Ştiu că simţi că n-are sens să te ridici din mulţime când te vezi înconjurat de ţigani, de aroganţi, de beţivi, de drogaţi şi de pensionari cu frustrari mai mari decât ale tale….

Bai baieţi şi fete, folosirea unor cuvinte englezeşti n-o să vă facă să păreţi mai interesanţi. N-o să vă facă să păreţi inteligenţi, ci în cel mai bun caz penibil când veţi fi nevoiţi să explicaţi ce aţi vrut să spuneţi. Nu o să vă scape de ruşinea de a fi român

Nici eu nu dau doi bani pe ţara asta, mă doare în pulă de spiritul naţionalist şi mi se rupe de imaginea României în lume, dar vorbind romgleza nu demonstrez absolut nimic nimanui. N-o să ma ajute, n-o să facă locul în care trăiesc mai bun şi nici n-o să schimbe oamenii.

Însă am o convingere şi un sfat:

În pana mea de frustraţi, vă rog din suflet…. atâta vreme cât trăiţi în România, nu mai fiţi penibili! Vorbiţi româna!

P.S: Dispreţul pentru tendinţa de a adăuga cuvinte din engleză m-a făcut să folosesc dicaritice pe acest blog!

Un gând despre „Romgleză

Postează un comentariu!

