Dar vai…


Sunt într-o clasă de Mate-Info, Engleză intensiv. E nerelevant cum am ajuns acolo, ce e important e că printr-o înlănţuire cel puţin ciudată de evenimente am intrat la clasa de engleză…deşi n-avem treabă cu subiectul. Am ajuns să dau examenul de intensiv în care ne-am batut vreo 30 pe 10 locuri

Am intrat în clasa respectivă şi am rămas tâmpit când am vazut care e ideea clasei de intensiv engleză: 5 ore de engleza pe săptamână, dintre care două de literatură, două de gramatică şi una de opţional.

Orele de literatură nu se referă la cititul textelor în limba engleza (mă rog, şi la asta) dar în principal se referă la istoria literaturii engleze

Orele de gramatică nu se referă la partea teoretică gen sequence of tenses (aşa se scrie?!) ci la nişte exerciţii de genul „fill in the gaps” sau „choose the correct answer”

Optionalul e un fel de continuare a orei de gramatică…..

Orele de literatură şi cele de gramatică şi opţional se fac cu profesoare diferite, iar noi suntem împărţiţi în două grupe de 15 copii.

Însă marea mea problemă sunt orele de literatură. Să luăm de exemplu un capitol din manualul de peste 400 de pagini: „The Augustan Age”. Sunt singurul căruia i se pare o idioţenie să înveţi despre perioada augustană în limba engleză? Adică…nu mai bine înveţi în orele de engleză să vorbeşti limba engleză? Ca să nu te mai întrebe ironic profesoara „cum ai intrat tu aici”

Unde vreau să ajung: Azi într-un moment de frustrare am ajuns să îi spunem profei de gramatică ce credem despre chestia asta: adică am uitat tot ce ştiam din clasele 2-8 în doi ani de liceu. A înţeles şi a fost de acord.

Însă marea mea nemulţumire e literatura. Să luam de exemplu un capitol din acea carte de 400 şi ceva de pagini, „The Augustan Age”. Oare sunt singurul căruia i se pare idioţenia supremă să înveţi despre perioada augustană în engleză? Mi se pare stupid să pierzi acele ore, când poţi să înveţi engleza practică, iar dacă ai nevoie poţi să înveti despre Augustan Age şi în română dacă chiar mă interesează subiectul. Iar în probabilitatea în care vreoun vorbitor de limbă engleză mă va întreba de Augustan Age, iar eu voi ştii engleză mi se pare evident că voi ştii să îi raspund în engleză

Îmi pare bine însă că macar profa de gramatică s-a prins că la engleză ar trebui să înveţi engleză şi că cea mai bună metodă pentru asta e învaţarea practică, prin conversaţie şi că a fost de acord să lăsăm la o parte manualul şi să facem ceva util…

Cam atât despre sistemul de învăţământ de căcat din România

Însemnare scrisă în vreo 5 rate, pentru că starea psihică nu mă ajută extrem de tare. Aşadar îmi cers scuze pentru eventualele greşeli gramaticale, ortografice sau pentru frazele lipsite de sens

4 gânduri despre „Dar vai…

  1. Krieger

    Se mai intampla, dude 😐 Stiu ca engleza se face de tot rahatu in CANTEMIR… nu stiu daca numai aici sau in alta parte. Doamne, si ce engleza impecabila stiam in generala 😦

    Răspunde
  2. zafox

    welcome to my club ! La mine sunt impartite orele pe cambridge, literatura (unde te pune sa aberezi o tema total neinteresanta timp de vreo 10 minute fara oprire) si gramatica ( o carte tot de vreo 400+ pagini, plina de exercitii ce necesita o caseta unde vorbeste o cretina pe un accent britanic care mie-mi suna mai mult scotian si bineinteles ca nu intelegi nimic si nu poti completa nici un amarat de exercitiu). In clasa a 9a am facut geografia marii britanii in engleza, in a 10a istoria si acum cultura lor care-i tot un fel de istorie doar ca studiem fiecare amanunt legat de fiecare rege sau personalitate importanta din Marea Britanie.

    Răspunde
  3. Dariana

    You might want to edit your post again ‘cause you’ve slipped a little bit more. Anyway, I totally agree with you about the way they have decided to use everything English literature has to offer. There are things which are much, but much more interesting to learn about.

    Răspunde

Postează un comentariu!

